KÜÇÜK KARA BALIK’ LAR


Dernek ile ilgili sorulara geçmeden önce çocukların algı dünyalarını ortaya çıkartmalarında kitabın yeri ve önemi hakkında ki düşüncelerinizi merak ediyorum…
“Kitaplar tek ölümsüzlüktür.” İşte bu yüzden ben bu çocuklara ölümsüzlüğün mümkün olduğunu göstermek istiyorum, bir filin kırmızı da olabileceğini, suların yukarı da akabileceğini. Ancak böyle ellerindeki imkanların değişebileceğine inanabilirler. Bir şeyleri yoktan var edebileceklerine. Binlerce balığın içinde Küçük Kara Balık merak eder suyun nereye aktığını. İstiyorum ki onlar da merak etsin sular nereye akar, dağların ötesinde ne vardır; şehirlerinin, köylerinin, evlerinin… Bir kitap bir çocuğun hayatına girerse o çocuk artık diğerleriyle asla aynı bakamaz hayata. Sorgulamaya başlar bu yüzden yeri tahminimizden çok daha büyüktür. Sokrates der ki; “Sorgulanmayan bir hayat yaşamaya değmez.” Sanırım bu her şeyi özetliyor.

Derneği kurma fikri nasıl ortaya çıktı? Çocukların dünyalarının değişmesi ile, dünyanın değişeceğine dair bir inanç mı?
İlk okuldayken hayalim Afrikaya gönüllü hemşire olarak gitmekti. Aslında o yaşıma dönünce ve bugün yaptığıma bakınca aynı noktadayım. Çünkü amacım çocuklardı ve hala öyle. Evet, eğer tek bir güç varsa dünyayı değiştirecek o da çocuklardır. Amacım bu çocukların ayağına bot giydirmekten, üzerlerinde mont görmekten çok öte. Amacım onlara şunu söylemek; sizi umursuyorum. İnancımsa onların da kendilerinin dışında birilerini umursamaları. İşte bütün mesele bu. Ne zaman ki insan; insanı, hayvanı, doğayı umursar o zaman dünya çok daha güzel bir yer olur. Tek rüyam bunun bir parçası olabilmek.

Gönüllülük esaslı bu işte ilk çalışmalarınızı nasıl bir sistem üzerinde kurguladınız?
Sosyal medya üzerinde bir paylaşım yaptım. Okulun ihtiyaçlarını belirttim ve dostlarımdan para topladım. Sonra gördüm ki isteğimden çok daha fazlasına ulaştım. Bunun üzerine her gün yeni okullar çıktı karşıma ve ben de her okul için bu paylaşımları devam ettirdim. Hiçbir kurgu yoktu ve hiçbir yaptığım bilinçli değildi sadece içimden geldiği gibi davrandım. Sonuç buralara vardı. Artık bir kurgu yapmalıyım 🙂


Dernek ne kadar zamandır faaliyet gösteriyor ve size bu projede kimler yardım etti? Aynı zamanda şu anda ekipte sizin dışınızda kimler yer alıyor?
Yaklaşık dört beş aydır. Bu projeye yalnız başladım ve bir kaç dostum zamanla yardım etmeye başladı ancak hala işleyişin yönetiminde yalnızım. Bu bir yandan iyi çünkü her şey kontrolüm altında bir yandan kötü çünkü artık yetişemiyorum. Tabii burada şunu da belirtmeliyim ki derneğin yanında bir işim, ufak bir kızım ve edebiyat gibi bir uğraşım var. Yani her şeyi başarmak mümkün. Bir koltuğun altına on karpuz da sığar!

Şu an aktif olarak ekipte yer alan arkadaşlarım Seçil Karakaş, İpek Elgin, Filiz Dereli, Meryem Feray Yıldırım ve Dilara Doğan diyebilirim. Çağrı Atıksoy ise ilk günden beri beni maddi manevi destekliyor.

Proje fikir aşamasındayken, etrafınızdaki insanlarla paylaşımlarınız sonucunda nasıl tepkiler aldınız?
Yetişemeyeceğimi, on parçaya bölünmemem gerektiğini çok duydum.

Bu projeyi büyük bir istek ile devam ettirmenizi sağlayan “duygu” nedir?
Çocukların fotoğraflarında gördüğüm o tebessümler… Video kayıtlarında duyduğum cıvıltıları… Ama en önemlisi öğretmenlerin en umutsuz ve mutsuz olduğu anlarda onlara ulaşmamla içlerinde yeşeren insan inancı. Çünkü birileri mutlaka vardır! Olmalıdır…

Gelen kitaplar nasıl bir eleme sürecinden geçiyor? Belli kriterleriniz var mı?
Kitaplar ana sınıfınından liseye kadar; hikayelerden çalışma kitaplarına dek uzanıyor. Ve evet büyük bir kriterim var bu edebiyattır demeyeceğim ve kendi kızıma okutmayacağım hiçbir kitabı çocuklara göndermem.

Derneği kurmadan önce aklınızda tahmini bir gönüllü sayısı var mıydı? Bu sayı ile şu anda derneğe destek veren insanların sayısını değerlendirdiğinizde nasıl bir tablo görüyorsunuz?
Aslında yaşadıklarım dediğim gibi kurgusuz şeylerdi, biraz doğaçlama. Ama bugün hayal edebileceğimden çok daha fazla insana ulaştığımı görüyorum ve bu da benim umudum. Ben de şöyle diyorum; birileri varmış! Ve iyi ki varlar… Zamanla çok daha fazlasına ulaşacağımdan eminim.

Şu ana kadar kaç okula ulaşabildiniz?
Şu ana kadar altmış okulumuza ulaştık.


Derneğin Facebook,Twitter ve Instagram hesapları mevcut. Web sitesi de hazırlık aşamasında sanırım. Web sitesi hakkında neler söylemek istersiniz?
Maalesef maddi sıkıntılar web sitemizin kurulumunu geciktiriyor. En kısa zamanda tamamlayacağız.

Son olarak derneğin gelecek için planları nedir?
Yaptığımız şeylere ek olarak bundan sonra köylere tiyatrolar, sanatsal etkinlikler götürmek istiyorum. Yardım ettiğim bütün okulları ziyaret etmek ve o çocukların gözlerinden öpmek istiyorum. Hiçbir şey yapamazsam gidip onlara kitap okuyacağım…

Sizin eklemek istediğiniz noktalar var mı?
Doğaya kulak vermeliyiz ve uzaklaştığımız şeylere dönmeliyiz. Çocuklarımızı televizyonlardan, telefonlardan uzak tutup onlara kitap okumalıyız, onlarla beraber hayal kurup, hayallerin gerçekleşebileceğini onlara anlatmalıyız. En başta kendi yapamadığımız şeyleri onların da yapamayacağına olan inancımızı yıkmalıyız ve omuzlarına bizim onlardan beklediklerimizi yüklemek yerine onların isteklerine kulak vermeliyiz. Herkes önce kendi çocuğuna gerekli özeni göstermeli ve sonra kendi çocuğu gibi bütün dünya çocuklarını hiçbir ayrım yapmadan gözetmeli.
Paylaşmalı; sevmeyi ve gülmeyi öğrenmeli… Cansever der ya; “Gülemiyorsun ya, gülmek bir halk gülüyorsa gülmektir.”

Sizde bu güzel projeye destek vermek için aşağıda yer alan bağlantılardan gerekli bilgileri alabilirsiniz.

https://twitter.com/umutlu_cocuklar
https://www.facebook.com/umutlucocuklardernegi
https://instagram.com/umutlucocuklardernegi/

Bir Cevap Yazın

